vineri, 25 martie 2011

Nationalism

Pe un forum ortodox,la care eram si eu activ,s-a pus odata problema sa ne rugam pentru Romania,lucru ce s-a si pus in aplicare.Instinctiv,desi am expus cateva motive,eu m-am opus acestei initiative ce parea laudabila in sine,dar fara sa-mi pot explica nici mie insumi exact de ce sunt contra acestei rugaciuni colective.
Iar astazi mi-am dat seama.
Omul face orice ca sa nu se apropie prea mult de divinitate.Daca e mai primitiv,munceste pentru prosperitate,daca e mai inteligent face niste descoperiri,sau se adanceste in munca.Daca este credincios si pune accent pe rugaciune ,devine nationalist,il preocupa neamul.Acum inteleg de ce spuneau Sfintii Parinti ca cel mai greu lucru pentru om este sa se roage(pentru desavarsirea sufletului sau).Pentru ca ,atunci cand incepe urcusul,i se pare ca este mai bine sau mai important sa faca orice altceva decat sa se roage .Compune,inventeaza,il preocupa neamul ,face milostenii,pelerinaje pe la manastiri,picteaza etc etc.Si poate spune ca acela e talantul lui,pe care trebuie sa-l inmulteasca.

Dar singurul talant care conteaza,si la care se refera Mantuitorul in primul rand e credinta,acesta trebuie inmultit.In Imparatia cerurilor nu o sa mai conteze ce am facut pe pamant,geniul nostru creativ.
Ganditi-va ca cei mai mari sfinti faceau cele mai simple munci.Sau Maica Domnului ,cea mai cinstita faptura din univers,nu a creat nimic material sau spiritual lumesc,cu care sa se evidentieze.

Trebuie sa fim constienti ca misiunea noastra pe acest pamant este sa dobandim smerenia,sa lucram virtutea ,sa ne rugam neincetat,sa devenim sfinti.De aceea si popoarele ortodoxe sunt mai inapoiate material decat celelalte,pentru ca ele au  fost mai mult preocupate de Dumnezeu decat de lucrurile materiale.Insa nu suficient ,pentru ca daca poporul roman ar fi avut o credinta tare,Dumnezeu ar fi ridicat neamul nostru mult mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu